Tekst laten schrijven
Met effectieve professionele tekst kom jij slim, deskundig en betrouwbaar over. Je investeert dus in een tekst waar je ook echt iets mee bereikt. In rake woorden vindt je doelgroep terug wie je bent, wat je doet en wat jij voor ze kunt betekenen. Ze begrijpen jouw boodschap, dus bereik jij je doel. Daarom loont het om je tekst door mij te laten schrijven.
Dit schrijf ik voor je
- webtekst
- interview
- artikel
- blogs
- nieuwsbrieven
- redactiewerk
Extra voordeel
Voor vaste klanten volg ik de organisatieontwikkelingen op de voet. Daardoor passen teksten steeds precies bij wat je op dat moment nodig hebt. Het resultaat is een consistente branding. Een mooi woord voor een logische, samenhangende en consequente uitstraling. Herkenbaar en betrouwbaar!
Maximaal effect
Je bereikt een maximaal effect als alle onderdelen van jouw uitstraling als een puzzel in elkaar passen. Denk aan vormgeving, webdesign, fotografie, film, geluid en presentatie. Daarom werk ik samen met mijn professionele, creatieve partners van TINCUP. Wij gaan voor kwaliteit en geven jou de uitstraling die je verdient. Dat scheelt tijd omdat we onze intakes combineren. Je regelt in één keer eenvoudig alles wat je nodig hebt.
Veel gestelde vragen
Andere vragen? Bel me gerust!
Is het niet gek om mijn teksten uit te besteden?
Nee hoor, je bent echt niet de enige. Veel bedrijven en organisaties laten hun teksten schrijven. Ze hebben er geen tijd voor of hebben de kennis niet. Dat is niet zo gek, ieder zijn vak!
Is het moeilijk om jou te briefen?
* kun je de exacte opdracht (kort) omschrijven?
* om welk type tekst gaat het?
* wat is het doel van de tekst?
* hoe ziet de doelgroep eruit?
* wat is je tone of voice?
* wat wil je dat de lezer doet na het lezen van de tekst?
* is er al een zoekwoordenonderzoek gedaan?
* geldt er een maximaal aantal woorden?
* zijn er bestaande teksten?
* wie is mijn vaste aanspreekpunt en hoe kan ik diegene bereiken?
Hoe werkt 't als ik alleen een korte tekst nodig heb?
Je verwacht het misschien niet, maar een kort tekstje kost mij meer tijd dan een lange tekst. Voor een korte tekst schrijf ik namelijk eerst een lange tekst. Vervolgens schrap ik om in zo min mogelijk woorden de kernboodschap overeind te houden. Je begrijpt het, ook een kort tekstje vraagt voorbereiding. Ik maak altijd een persoonlijke afspraak voor een briefing, daarna kan ons contact prima telefonisch, online of via mail.
Uitbesteden kost me toch veel tijd?
Hoe dan ook kost een goede tekst schrijven tijd. Ook als je het zelf doet of door een medewerker laat doen. Natuurlijk wil je graag zo snel mogelijk je teksten hebben, dat willen al mijn klanten. Daarom maak ik heldere afspraken en reserveer ruimte voor je in mijn agenda. Houd in ieder geval rekening met een minimale doorlooptijd van zo’n drie weken.
Past jouw tekst wel bij mijn organisatie?
Kijk, dat is nu mijn vak! Een groot deel van mijn werk bestaat uit research en persoonlijke gesprekken. Zo krijg ik een goede indruk van je bedrijfsidentiteit en de sfeer. Verder spreken we natuurlijk vooraf je wensen goed door. De ‘tone of voice’ waarop jij met je klanten en relaties wil communiceren is daarbij een hele belangrijke. Die moet precies aansluiten op jouw identiteit.
Welke soorten tekst schrijf je?
Op mijn pagina 'tekst laten schrijven' vind je de soorten tekst die ik sowieso voor je kan schrijven. Wil je iets anders? Bel me dan gewoon, er is veel mogelijk. Bovendien heb ik binnen de beroepsvereniging een groot netwerk van collega tekstschrijvers waarnaar ik je eventueel kan doorverwijzen.
Wat is je tarief?
Iedere opdracht is anders en ik vind dat elke klant recht heeft op mijn volle aandacht. Daarom maak ik voor de meeste opdrachten een offerte op maat met een totaalprijs. Zie ook mijn pagina 'tarief'.
Tekst laten schrijven
bevlogen ondernemer
Voor jou is tekst de belangrijkste aanjager van je omzet. Dus laat ik helder en overtuigend zien wat jij voor je doelgroep kunt betekenen. Met de antwoorden waar jouw doelgroep op wacht. Dat werkt!
zorgorganisatie
Je kunt niet zonder het vertrouwen van cliënten én mantelzorgers. Dat vraagt om duidelijke, zorgvuldige communicatie met oog voor gevoeligheden. Met mijn ervaring schrijf ik die als geen ander.