Waarom een freelance tekstschrijver
Omdat je nu al weken, misschien zelfs maanden aan ’t hannesen bent met schrijven voor je website, blog, nieuwsbrief of brochure. Of er zó tegenop ziet dat je er niet eens aan begint. Dus wil jij nog maar 1 ding…
Overtuigende tekst
Daarvoor kun je bij mij terecht. Ik ben geen duur bureau met een hoop blabla, maar schrijf gewoon tekst die perfect bij je past. Alsof je het zélf bedacht en geschreven hebt. Samen zetten we de schouders eronder. Complexe organisatie? Kom maar op! Ik vind niets leuker dan ingewikkelde onderwerpen omzetten in een logisch begrijpelijk verhaal.
Met plezier ben ik jouw waardevolle sparringpartner in communicatie. Ik duik met serieuze interesse in jouw bedrijf of organisatie en ik
- luister naar je
- kijk kritisch door de ogen van je doelgroep
- denk proactief mee
- zie snel waar jouw kansen liggen
Brede ervaring
Mkb
Ik kom overal, daardoor praat ik inmiddels een aardig woordje mee over architectuur, duurzaamheid, veiligheid, bouw, milieu, persoonlijk leiderschap, software, relaxstoelen, makelaardij, verzekeringen, hypotheken, pensioenen, wasstraten, maatschappelijk verantwoord ondernemen en procestechnologie in de visverwerking.
Zorg
Jouw voordeel is dat ik al zo’n 21 jaar ervaring heb in de langdurige zorg. Ik verplaats me dus niet in de mantelzorger van jouw patiënt of cliënt, ik bén er een! En dat maakt uit. Impact, emoties, ik weet uit ervaring waar de gevoeligheden liggen en sluit daar dus uitstekend op aan. Tel daarbij op mijn kennis over de Wet Langdurige Zorg, preventie, dagelijks leven met een beperking en de gehandicaptenzorg.
Imagoprobleem
Kortgeleden had ik een ‘1-op-1’ met twee kundige heren uit mijn zakelijke netwerk die ik allebei hoog heb zitten. Behalve leuk en gezellig...
Gewonemensentaal
Ooit een samenlevingscontract getekend, een testament of een hypotheek? Hoppekee daar is ‘ie, de notaris. Bij uitstek een vak waarbij...
Zin in koffie met letters?
Veel gestelde vragen
Hier vind je de antwoorden op de vragen die mij het vaakst gesteld worden. Heb je nog andere vragen? Bel me gewoon even of gebruik de koffieknop.
Is het niet gek om mijn teksten uit te besteden?
Nee hoor, echt niet. Veel bedrijven en organisaties geven schrijfwerk uit handen omdat ze het lastig vinden om zelf goed te schrijven over hun eigen bedrijf, diensten en mensen of er geen tijd voor hebben.
Is het niet moeilijk om jou te briefen over ons bedrijf?
Dat valt mee! Zeker als je vooraf onderstaande vragen beantwoordt:
- Kun je de exacte opdracht (kort) omschrijven?
- Om welk type tekst gaat het?
- Wat is het doel van de tekst?
- Wie is de doelgroep?
- Wat is de gewenste tone of voice?
- Wat wil je dat de lezer doet na het lezen van de tekst?
- Bij een SEO-tekst; Zijn er zoektermen of wil je een zoekwoordenonderzoek?
- Geldt er een maximaal aantal woorden?
- Zijn er bestaande teksten, stuur ze mij dan toe
- Wie is mijn vaste aanspreekpunt en hoe kan ik hem of haar bereiken?
Hoe werkt 't als ik alleen een korte tekst nodig heb?
Je verwacht het misschien niet, maar een kort tekstje kost mij meer tijd dan een lange. Voor een korte tekst schrijf ik namelijk eerst een lange tekst. Vervolgens schrap ik om in zo min mogelijk woorden de kernboodschap overeind te houden. Je begrijpt het, ook een kort tekstje vraagt voorbereiding. Ik maak altijd een persoonlijke afspraak voor een briefing, daarna kan ons contact prima telefonisch, online of via mail.
Volgens mij kost uitbesteden me meer tijd?
Hoe dan ook, een goede tekst schrijven kost tijd. Ook als je het zelf doet of door een medewerker laat doen. Natuurlijk wil je graag zo snel mogelijk je teksten hebben, dat willen al mijn opdrachtgevers. Daarom maak ik heldere afspraken met mijn klanten en plan iedere opdracht in. Zodra je akkoord hebt gegeven op mijn offerte mail ik je een planning inclusief deadline en termijnen voor het aanleveren van informatie en feedback. Het kan gebeuren dat de tekst na je feedback nog een paar keer heen en weer gaat. Dat is altijd in het belang van het eindresultaat. Houd in ieder geval rekening met een minimale doorlooptijd van zo’n drie weken.
Hoe weet ik of jouw tekst bij mijn bedrijf of organisatie past?
Kijk, dat is nu mijn vak! Allereerst bekijk ik je website en eventuele andere informatie over je bedrijf. Daarna stel ik je in een persoonlijk gesprek veel vragen. Dat geeft mij een goede indruk van je bedrijfsidentiteit en de sfeer. Verder spreken we natuurlijk vooraf je wensen goed door. De ‘tone of voice’ waarop jij met je klanten en relaties wil communiceren is daarbij een hele belangrijke. Die moet precies aansluiten op jouw identiteit.
Welke soorten tekst schrijf je?
Dat varieert, er is veel mogelijk. Ik schrijf zowel online als offline teksten. Momenteel schrijf ik veel interviewartikelen, website tekst en redigeer ik online magazines.
Wat is je tarief?
Iedere opdracht is anders en ik vind dat elke klant recht heeft op mijn volle aandacht. Daarom maak ik voor de meeste opdrachten een offerte op maat met een totaalprijs, gebaseerd op mijn uurtarief. Check ook even de pagina over mijn tarieven.
Maak indruk, verhoog je conversie
Ik werk nu aan
* Redactiewerk schoolgidsen voor De Onderwijsspecialisten
* Kinderspreekbeurt en webteksten voor Schisis Nederland
* Nieuwsbrieven voor SpelPlus (doorlopende opdracht)
Recent afgerond
* Interviews ondernemers en bedrijfsmentoren voor mkb-adviesbureau thexton armstrong
* Website Schol op Urk voor Alpha Producties webdesign
* Webtekst Powerall bedrijfssoftware voor Beaver Creek Technology
Ben jij bevlogen ondernemer?
Dan is tekst de belangrijkste aanjager van je omzet. Ik laat helder en overtuigend zien wat jij voor jouw doelgroep kunt betekenen. Met alle antwoorden waar jouw doelgroep op wacht. Dat werkt!
Ben je een zorgorganisatie?
Dan is vertrouwen van cliënten én mantelzorgers essentieel. Dat begint bij duidelijke, zorgvuldige communicatie. Heldere tekst met oog voor de gevoeligheden. Met mijn ervaring schrijf ik die als geen ander.