Vinden en boeien
Sindsdien bleven de prijzen uit. Totdat ik dit jaar vlak voor mijn zomervakantie het boek ‘Creatief schrijven voor copywriters’ van Roy Ishak bestelde. Roy is succesvol copywriter en viervoudig uitgeroepen tot ‘Beste opleider van Nederland’. Onder de kopers verlootte hij een prijs en tot mijn grote verrassing won ik 43 jaar na die slagroomtaart zomaar een cursus copywriting! Stiekem huppelde ik weer even als een achtjarig meisje.
Zoekwoorden en vindbaarheid
Eind oktober volgde ik mijn gewonnen cursus. Inclusief Roys verfrissend nuchtere verhaal over zoekwoorden en vindbaarheid. Oftewel Search Engine Optimization (SEO). Het valt mij op dat daar vaak ingewikkeld over wordt gedaan. Toch is het bepaald geen hogere wiskunde, eerder een kwestie van logisch nadenken en je gezonde verstand gebruiken. Laat dat nou precies zijn waar ik goed in ben! Behalve zoekwoorden biedt zo’n onderzoek ook gelijk een doordachte en samenhangende structuur voor je website. Daarom heb ik geïnvesteerd in een betaalde zoekwoordentool. Zo vind ik waar jouw doelgroep naar zoekt, maar ook in welke context ze dat doet.
Goed gevonden… en dan?
Maar dat is niet het hele verhaal. Want vinden is één, boeien is minstens zo belangrijk. Het zou toch jammer zijn als je doelgroep op je website belandt en alsnog afhaakt omdat de tekst op z’n zachtst gezegd niet zo lekker leest. Daarom combineer ik SEO met heldere, krachtige en geloofwaardige tekst voor bevlogen ondernemers en zorgorganisaties.
Zodat jij je doelgroep overtuigt van je kwaliteit en professionaliteit en geen klanten misloopt.
0 reacties