Vinden en boeien

door | dec 15, 2021 | Blogs, Blogs MKB

Toen ik een jaar of acht was deed ik mee aan een kleurwedstrijd van de plaatselijke bakker. IJverig kleurde ik het bakkerspak op de kleurplaat in honderden blauw/witte blokjes en… won de eerste prijs! Ik werd uitgenodigd in de bakkerswinkel en kreeg een grote slagroomtaart, met mijn naam erop in van die bibberige chocoladelijntjes. De journalist van de gratis weekkrant was er ook bij en plaatste een berichtje met zo’n korrelige zwart-wit foto (het was in 1977 hè) van een verlegen Jacomientje.

Sindsdien bleven de prijzen uit. Totdat ik dit jaar vlak voor mijn zomervakantie het boek ‘Creatief schrijven voor copywriters’ van Roy Ishak bestelde. Roy is succesvol copywriter en viervoudig uitgeroepen tot ‘Beste opleider van Nederland’. Onder de kopers verlootte hij een prijs en tot mijn grote verrassing won ik 43  jaar na die slagroomtaart zomaar een cursus copywriting! Stiekem huppelde ik weer even als een achtjarig meisje.

Zoekwoorden en vindbaarheid

Eind oktober volgde ik mijn gewonnen cursus. Inclusief Roys verfrissend nuchtere verhaal over zoekwoorden en vindbaarheid. Oftewel Search Engine Optimization (SEO). Het valt mij op dat daar vaak ingewikkeld over wordt gedaan. Toch is het bepaald geen hogere wiskunde, eerder een kwestie van logisch nadenken en je gezonde verstand gebruiken. Laat dat nou precies zijn waar ik goed in ben! Behalve zoekwoorden biedt zo’n onderzoek ook gelijk een doordachte en samenhangende structuur voor je website. Daarom heb ik geïnvesteerd in een betaalde zoekwoordentool. Zo vind ik waar jouw doelgroep naar zoekt, maar ook in welke context ze dat doet.

Goed gevonden… en dan?

Maar dat is niet het hele verhaal. Want vinden is één, boeien is minstens zo belangrijk. Het zou toch jammer zijn als je doelgroep op je website belandt en alsnog afhaakt omdat de tekst op z’n zachtst gezegd niet zo lekker leest. Daarom combineer ik SEO met heldere, krachtige en geloofwaardige tekst voor bevlogen ondernemers en zorgorganisaties.
Zodat jij je doelgroep overtuigt van je kwaliteit en professionaliteit en geen klanten misloopt.

0 reacties