Lastige vlieg

door | aug 6, 2021 | Blogs, Blogs MKB

Ik val gelijk maar met de deur in huis met de meest gehoorde excuses om mij NIET in te huren:

  • ‘Iedereen kan schrijven…toch? Ik lever het aan, dan haal jij de taalfouten eruit’
  • ‘Jacomien, mijn vak is zo complex, die teksten kan ik echt beter zelf schrijven’
  • ‘Wij hebben een medewerker die best goed Nederlands kan’

Zeker, voor een deel valt helder schrijven te leren als dat je moeite kost. Die cursussen bestaan, daar doe ik niets aan af. Natuurlijk kan ik ook best de taalfouten uit je tekst halen. Vanzelfsprekend is een goede beschrijving van je complexe product of dienst relevant. En ja, als je zelf hele andere kwaliteiten hebt dan helpt het vast als je medewerker ‘best goed Nederlands’ kan.

Slimme zet

Waarom is je teksten uitbesteden dan toch een slimme zet? Omdat het aansprekend overbrengen van een boodschap iets anders is dan in goed Nederlands opschrijven wat je doet. Dat is namelijk aanbodgericht en ’t punt is, dat werkt niet. De meerwaarde van een professionele tekstschrijver zit ‘m in vraaggericht, aantrekkelijk en effectief schrijven voor jouw doelgroep. Dat is geen ‘kunstje’ dat je even leert in een cursus helder schrijven. Aantrekkelijk en effectief schrijven heeft alles te maken met van buitenaf kritisch kijken naar wat nodig is. Tel daarbij op talent, taalgevoel, de juiste toepassing van woorden, weten wat wel en niet werkt en last but not least…. creativiteit!

Lastige vlieg

Een kleine waarschuwing vooraf, deze professionele tekstschrijver kun je soms ervaren als een lastige vlieg. Ik doe mijn werk grondig dus je komt niet zomaar van me af. Ik ben kritisch, stel de juiste vragen en vraag dóór. Ook als jij dat ingewikkeld of niet leuk vindt. Waar het uiteindelijk om gaat is dat we bij de kern komen. Pas dan kan ik teksten schrijven die er voor jouw bedrijf of zorgorganisatie toe doen.

Wat levert deze lastige vlieg je op?

Tekst waar je daadwerkelijk iets aan hebt. Een investering die je terugverdient. In korte, bondige, duidelijke, samenhangende, eenduidige en geloofwaardige woorden. Simpelweg omdat alles begint met heldere communicatie; Een goed verhaal dat iedereen begrijpt. Dat verbetert je professionele uitstraling en laat je business groeien met meer klanten en een betere reputatie.

0 reacties