Interviews laten schrijven voor zorg en welzijn
Versterk je organisatie met professionele interviews
Trek nieuw talent aan en bouw vertrouwen op met authentieke verhalen. Laat de warme, menselijke kant van je zorgorganisatie zien door interviews met medewerkers, patiënten of cliënten. Ervaar hoe goed geschreven interviews jouw organisatie sterker en aantrekkelijker maken.
Van minder naar meer betrokkenheid
van patiënten, cliënten en hun naasten
3 voordelen van professionele interviews
1. Vertrouwen opbouwen
Echte verhalen van patiënten, cliënten of medewerkers laten zien dat je open en eerlijk bent. Dit wekt vertrouwen en straalt transparantie uit.
2. Empathie tonen
Door warmte, begrip en empathie voelen patiënten en cliënten zich echt gehoord. Dit versterkt de relatie.
3. Betrokkenheid vergroten
Open en eerlijke verhalen zorgen voor meer betrokkenheid bij patiënten, cliënten, naasten en medewerkers. Iedereen voelt zich meer verbonden.
Van gevoelige naar open en respectvolle communicatie
Vergroot het vertrouwen
Met meer dan 12 jaar ervaring leg ik de unieke verhalen van patiënten, cliënten en medewerkers vast. Door mijn empathische aanpak voelen zij zich snel op hun gemak en durven ze openhartig te zijn. Goed geschreven interviews brengen de persoonlijke ervaringen van mensen tot leven en tonen hun enthousiasme. Dat geeft een positieve indruk van je organisatie als werkplek, benadrukt de menselijke kant van zorg en welzijn en trekt nieuw talent aan.
Wil je de interviews inzetten voor een nieuwsbrief en zo een breder publiek bereiken? Bekijk de mogelijkheden op nieuwsbrieven laten schrijven.
Verhalen van mensen met een verstandelijke beperking of dementie
Met extra geduld, aanpassingvermogen en een warme benadering interview ik ook mensen met een verstandelijke beperking of dementie. Dit levert waardevolle en eerlijke verhalen op, die anders vaak ongehoord blijven.
B1 schrijven
Patiënten en cliënten zoeken betrouwbare, begrijpelijke informatie over hun gezondheid. Daarom moeten teksten helder, nauwkeurig en eenvoudig zijn, met duidelijke uitleg van medische termen. Dat lukt met teksten op B1-niveau. Veel bezoekers voelen zich kwetsbaar en hebben behoefte aan geruststelling. Door persoonlijke en warme woorden te gebruiken, zorg ik ervoor dat je empathie en begrip uitstraalt. Dat wekt vertrouwen.
Leven met zorg: indringende interviews
Voor Pilot 5, onderdeel van het Programma Volwaardig Leven van het Ministerie van VWS, schreef ik diverse interviewartikelen. Ik interviewde mensen die persoonlijk en professioneel te maken hebben met intensieve, levenslange zorg.
Een paar voorbeelden van mijn interviews:
* ‘Lilian kijkt nooit op de klok, dat vind ik zó waardevol!’
* ‘Samuel dwingt ons om veel meer in het moment te leven’
* ‘Ik ben ontsnapt aan een soort gijzeling’Â
Waarom opdrachtgevers voor mij kiezen
Ervaring
Ruime ervaring in het schrijven van boeiende interviewartikelen.
Ik interview ook mensen met een verstandelijke beperking of dementie.
Inzicht
Ik begrijp de uitdagingen en gevoeligheden in zorg en welzijn. Dat voorkomt misverstanden.
Focus op mensen
Ik schrijf met aandacht voor de lezer. Daardoor voelen mensen zich begrepen en gerustgesteld.
Bekijk onderaan deze pagina de referenties en reviews van tevreden klanten in de zorgsector.
Of check mijn portfolio met voorbeelden van eerdere projecten.
Wil je interviews die indruk maken?
Plan vandaag nog een gratis kennismakingsgesprek.
Meer weten? Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen
Els Jonker – jeugdarts en oud-ambassadeur jonge mantelzorgers
‘Jacomien combineert kritisch denken met helder en verbindend taalgebruik. Haar oprechte nieuwsgierigheid en vermogen om echt te luisteren maakten onze samenwerking voor presentaties en workshops erg prettig.’
Marike Willems – CP Nederland
‘Jacomien raakt vanuit haar professionaliteit én ervaringsdeskundigheid steeds de juiste snaar en verwoordt ook gevoelige onderwerpen op een goede manier. Zij zet in heldere, duidelijke taal uiteen waar het om gaat.’
Corine Boer – Pilot 5, Ministerie VWS
‘Jacomien heeft het perspectief van ouders en naasten nadrukkelijk gehoord en verwoord. Het heeft een naam en gezicht gekregen. Zij kan haar eigen ervaring constructief en positief verwoorden.’