Veel gestelde vragen zorg en welzijn oude versie
Hier vind je mijn antwoorden op veel gestelde vragen van zorgorganisaties.
Heb je ervaring met de uitdagingen en behoeften van zorgorganisaties?
Ja, ik ben gespecialiseerd in teksten voor de zorg en begrijp de specifieke uitdagingen en behoeften van zorgorganisaties. Ik schrijf regelmatig over zorggerelateerde onderwerpen en ben vertrouwd met de gevoeligheid en complexiteit binnen de zorgsector.
De meeste vaktermen die gebruikt worden binnen de langdurige zorg ken ik, ne als de impact van langdurige zorg op cliënten en hun naasten. Ik weet wat zij nodig hebben van een zorgorganisatie. Met mijn kennis en ervaring tref ik de juiste toon.
Schrijf je ook over complexe onderwerpen?
Zeker. Ik heb ervaring met complexe onderwerpen in de zorg. Ik heb onder andere geschreven over gezondheidszorgbeleid, medische behandelingen, gezondheidsvoorlichting en meer.
Voor CP Nederland heb ik bijvoorbeeld de ‘Kwaliteitsstandaard psychosociale zorg in de kinderrevalidatie’ omgezet in een heldere, leesbare brochure voor ouders en verzorgers. Daarnaast heb ik in 9 thema’s alle aspecten beschreven van het leven met cerebrale parese. Onder meer een uitgebreid thema over seksualiteit, zwangerschap en bevalling.
Ik gebruik heldere en begrijpelijke taal om complexe informatie toegankelijk te maken voor patiënten, cliënten, naasten, zorgverleners en andere betrokkenen.
Wat is je aanpak bij het schrijven voor zorgorganisaties?
Bij het schrijven van content voor zorgorganisaties is dit mijn aanpak.
Grondige briefing en research
Ik krijg een duidelijk beeld van je zorgorganisatie, doelgroep en de boodschap die je wilt overbrengen. Ik doe ook aanvullende research.
Aanpassing aan je waarden
Ik begrijp en respecteer de waarden van je organisatie. Ik zorg ervoor dat mijn content hierop aansluit, met de juiste toon, stijl en terminologie.
Heldere en begrijpelijke communicatie
Ik maak complexe zorginformatie begrijpelijk door heldere taal te gebruiken, zonder jargon. Zo komt je boodschap duidelijk over bij de juiste mensen.
Empathie en gevoeligheid
Ik ben me bewust van de gevoeligheid in de zorgsector en schrijf met empathie en respect voor privacy en vertrouwelijkheid.
Feedback
Ik zorg ervoor dat mijn content van hoge kwaliteit is en voldoet aan jouw verwachtingen. Omdat we de tekst grondig voorbereiden volstaat 1 feedbackronde.
Om mijn werk goed en zorgvuldig te kunnen doen is jouw input van onschatbare waarde.
Hoe ga je om met gevoelige en vertrouwelijke informatie?
Ik begrijp de gevoeligheid en vertrouwelijkheid van de informatie binnen de zorgsector. Daarom neem ik de privacy en vertrouwelijkheid van bewoners en medewerkers zeer serieus. Ik hanteer als tekstschrijver strikte ethische normen en ben bereid om eventuele vertrouwelijkheids- of geheimhoudingsovereenkomsten te ondertekenen om de privacy van informatie te waarborgen.
Alle informatie die je met mij deelt, wordt strikt vertrouwelijk behandeld en alleen gebruikt voor het doel waarvoor het is bedoeld: het schrijven van content. Je kunt erop vertrouwen dat ik alle nodige maatregelen neem om de privacy en vertrouwelijkheid van bewoners en medewerkers te respecteren en te beschermen.
Wat is de gemiddelde doorlooptijd van teksten?
Ik begrijp het belang van deadlines en flexibiliteit bij het leveren van teksten.
Dit is mijn aanpak.
Deadlines respecteren
We stellen bij de start van onze samenwerking een duidelijke planning en reële deadlines vast voor de te leveren teksten. Ik zorg ervoor dat alle content tijdig wordt afgerond volgens de planning.
Open communicatie
Ik ben transparant in mijn communicatie en informeer je op tijd als er uitdagingen zijn die de deadline kunnen beïnvloeden. Samen zoeken we naar oplossingen om het project op schema te houden.
Flexibiliteit bij spoedverzoeken
Ik begrijp dat er soms snel nieuwe teksten nodig zijn. In dat geval doe ik mijn uiterste best om flexibel te zijn en snel in te springen om aan jouw behoeften te voldoen.
Kwaliteit behouden
Goed werk heeft tijd nodig. Ik doe nooit concessies aan de kwaliteit van de teksten. Jouw boodschap blijft effectief en afgestemd op jouw onderneming.
Efficiënte werkwijze
Door mijn ervaring kan ik efficiënt en gestructureerd werken, zonder in te leveren op de kwaliteit.
Ik zorg ervoor dat de tekst voldoet aan jouw behoeften en doelstellingen. Samenwerking en open communicatie is daarbij onmisbaar.
Wat zijn je tarieven?
Mijn uurtarief is € 85,- en ik maak voor elke klant een offerte op maat. Goed om te weten, kwaliteit staat bij mij altijd voorop, daar doe ik geen concessies aan. Ter indicatie enkele vanaf-tarieven, zo weet je waar je ongeveer rekening mee moet houden.
* Kennismakingsgesprek van 1 uur, gratis
* Briefing 2 uur, vanaf € 170,-
* Nieuwsbrief, vanaf € 150,-
* Artikel, vanaf € 350,-
* Kleine webtekst 4 pagina’s, vanaf € 1500,-
* Uitgebreid interviewartikel, voorbereiding, gesprek en uitwerking, vanaf € 750,-
* Redactiewerk tegen uurtarief
Alle bedragen zijn excl. BTW, reistijd en gereden kilometers à € 0,35
Hoe ga je om met feedback?
Na ons eerste gesprek en intake schrijf ik conceptteksten. Die mail ik naar je zodat je ze kunt bekijken en feedback kunt geven. Daarbij zijn een paar punten belangrijk:
Denk vanuit je doelgroep
Natuurlijk moet jij straks trots zijn op het eindresultaat. Maar het is nóg belangrijker dat jouw doelgroep zich herkent in de tekst en zij overtuigd worden voor jouw aanbod. Dus niet: wat willen wij vertellen of wat vinden wij mooi/leuk klinken? Maar: Wat heeft mijn doelgroep nodig om overtuigd te raken van mijn aanbod of de informatie te begrijpen?
Met concrete feedback zorg je ervoor dat ik begrijp waar jij verbeterpunten ziet. Ik kan niet in jouw hoofd kijken, wat jammer is omdat daar allemaal waardevolle info in zit. Help me dus op weg bij inhoudelijke verbeteringen.
Maak je opmerkingen concreet
Dus niet: Wil je hier een stukje toevoegen over… ? Maar: Wil je een stukje toevoegen over… waarin duidelijk wordt dat… ? Dat is voor onze doelgroep belangrijk, omdat…
Vertel waarom je iets wilt aanpassen
Doe je een suggestie voor een aanpassing? Dan hoor ik graag waarom je die aanpassing wil doen. Soms is er namelijk een betere manier om te bereiken wat je wil bereiken.
Complimenten zijn welkom
Natuurlijk ga ik verbeterpunten verwerken. Logisch! Aanvullend is het voor mij minstens zo waardevol om te horen over welke stukken tekst je tevreden bent. Dan weet ik dat ik daar de juiste snaar raak
Wil je persoonlijk kennismaken zodat je een beeld krijgt van onze zorgorganisatie?
Zeker! Ik maak graag persoonlijk kennis met jou en de organisatie. Dat is voor mij essentieel om de sfeer, normen en waarden zelf te ervaren. Pas dan kan ik effectieve teksten schrijven. Een ontmoeting biedt de kans om de geschiedenis, missie, visie en unieke kernwaarden te bespreken. Ik luister graag naar je doelen en het soort tekst waarmee je jouw doelgroep wil bereiken.
Door met jou en je team in gesprek te gaan krijg ik een gevoel bij de bedrijfscultuur, interacties en manier van werken. Dit helpt me om authentieke content te schrijven die goed aansluit bij je doelgroep. Een persoonlijke ontmoeting geeft ook ruimte om vragen te stellen.
Ik plan graag een persoonlijke ontmoeting, telefoongesprek of online vergadering met je. Een sterke band opbouwen met mijn klanten vind ik belangrijk. Ik kijk uit naar onze samenwerking!
Ontdek de impact van overtuigende tekst
voor het mkb
Tekst drijft jouw omzet. Ik laat duidelijk en overtuigend zien wat jij in huis hebt, met de antwoorden die jouw doelgroep zoekt. En ja, dat maakt het verschil!
voor de zorg
Vertrouwen is de basis van goede zorg. Cliënten, patiënten en mantelzorgers zoeken een organisatie die hen écht ziet en begrijpt. Ik help je die boodschap krachtig over te brengen.