Interview laten schrijven
Een persoonlijk verhaal brengt zakelijke onderwerpen tot leven en draagt bij aan jouw professionaliteit. Daarom is een goed interviewartikel waardevolle content voor bezoekers van je website of lezers van jouw zakelijke magazine. Voor ieder interview kun je rekenen op mijn plezier, inlevingsvermogen, creativiteit en oprechte interesse.Â
Het verhaal zou bijvoorbeeld kunnen gaan over de drijfveren waarom je ooit een bedrijf oprichtte, nieuwe ontwikkelingen in je organisatie of de voldoening die je haalt uit maatschappelijk verantwoord ondernemen. Wil je laten zien wat het effect is van jouw onderscheidende product of dienstverlening denk dan eens aan gesprekken met medewerkers, klanten of bewoners over hun ervaringen.
Verdiepende vorm van marketing
Persoonlijke verhalen verbinden, inspireren en brengen mensen in beweging. Ik zie ze als een verdiepende vorm van marketing. Met een mooi interviewartikel geef je betekenis aan het bestaan van je bedrijf. Het brengt je website, nieuwsbrief of magazine tot leven.
Voor mkb-ondernemers en zorgorganisaties
We bespreken eerst wie je doelgroep is en wat je met het interview wilt bereiken. Verder maken we afspraken over praktische zaken zoals de maximale lengte van het artikel, de deadline en waar je het wilt publiceren. Afhankelijk van wat je met het interview wilt bereiken bepalen we wie ik ga interviewen. Dat kan variëren van één persoon tot een klein groepje.
Specialisatie zorg
Voor zorgorganisaties interview ik ook cliënten en bewoners met een verstandelijke of meervoudige beperking. De vaardigheden die ik daarvoor nodig heb zijn gebaseerd op twintig jaar ervaring in het opvoeden en begeleiden van onze ernstig meervoudig gehandicapte zoon Daan. De 2Doc documentaire ‘Zorg om Daan’ geeft je daar een goed beeld van.
Gesprek en uitwerking
Tijdens het interview maak ik aantekeningen. Om me goed te kunnen concentreren op het gesprek neem ik het op. Zo kan ik tijdens de uitwerking van alle informatie de nuances uit het gesprek terugluisteren en mis ik nooit de mooiste quotes.
Uitwerking
Na het gesprek begin ik met het scheiden van hoofd- en bijzaken, ik filter de informatie die ik nodig heb voor de uitwerking. Daarna kies ik een structuur en perspectief die goed passen bij wat jij voor ogen hebt. Zodra ik het verhaal heb uitgewerkt is het tijd om een goede kernachtige kop te bedenken die de aandacht trekt.
Feedback
Vanzelfsprekend wordt er zonder toestemming niets gepubliceerd. De vorm en stijl zijn aan mij, maar iedere geïnterviewde krijgt van mij eerst het conceptartikel en de gelegenheid om inhoudelijk feedback te geven. Na verwerking daarvan stuur ik de definitieve eindversie van het artikel aan zowel geïnterviewde als opdrachtgever.
Offerte op maat
Je merkt het, een interview is meer dan een paar vragen opstellen en de antwoorden opschrijven. Van research tot en met voorbereiding, gesprek, uitwerking en verwerking van feedback; een kwalitatief interviewartikel vraagt tijd. De lengte van het artikel, het aantal personen en de complexiteit van het onderwerp spelen daar ook een rol in. Voor interviews maak ik daarom altijd een offerte op maat.
Zij gingen je voor
Kwartaalmagazine InterGarant Groep
‘Blended learning en mobiliteit’
‘Meer tijd om te oefenen’
‘Een kwartaal onderweg met de BENG’
Martin Kniest, eigenaar Matz Social
‘Van mij krijgt iedereen het label mens’
Pilot 5, Programma Volwaardig Leven Ministerie VWS
‘Wij deden alles om Emma’s korte leven zo mooi mogelijk te maken’Â
‘Samuel dwingt ons om veel meer in het moment te leven’
‘Ik ben ontsnapt aan een soort gijzeling’Â
‘Schrijnend om te zien dat een sociaal netwerk helemaal weg kan vallen’Â
Jan van der Velden, cliënt zorgorganisatie Estinea
‘Ik kan helemaal mezelf zijn’
Zin in koffie met letters?
‘De helden in zorg en onderwijs moeten terug!’
[dica_divi_carousel show_items_desktop="1" show_items_tablet="1" loop="on" arrow_nav="on" advanced_effect="1" arrow_nav_color="#E55400" dots_color="#CCC2AD" dots_active_color="#E55400" title_background="#FFFFFF" subtitle_background="RGBA(0,0,0,0)" arrow_position="top"...
‘Van mij krijgt iedereen het label Mens’
[dica_divi_carousel show_items_desktop="1" show_items_tablet="1" loop="on" arrow_nav="on" advanced_effect="1" arrow_nav_color="#E55400" dots_color="#CCC2AD" dots_active_color="#E55400" title_background="#FFFFFF" subtitle_background="RGBA(0,0,0,0)" arrow_position="top"...
Maak indruk, verhoog je conversie
Ik werk nu aan
* Redactiewerk schoolgidsen voor De Onderwijsspecialisten
* Kinderspreekbeurt en webteksten voor Schisis Nederland
* Nieuwsbrieven voor SpelPlus (doorlopende opdracht)
Recent afgerond
* Interviews ondernemers en bedrijfsmentoren voor mkb-adviesbureau thexton armstrong
* Website Schol op Urk voor Alpha Producties webdesign
* Webtekst Powerall bedrijfssoftware voor Beaver Creek Technology
Ben jij bevlogen ondernemer?
Dan is tekst de belangrijkste aanjager van je omzet. Ik laat helder en overtuigend zien wat jij voor jouw doelgroep kunt betekenen. Met alle antwoorden waar jouw doelgroep op wacht. Dat werkt!
Ben je een zorgorganisatie?
Dan is vertrouwen van cliënten én mantelzorgers essentieel. Dat begint bij duidelijke, zorgvuldige communicatie. Heldere tekst met oog voor de gevoeligheden. Met mijn ervaring schrijf ik die als geen ander.