Artikel laten schrijven
Laat zien wat jij met je producten of diensten voor mensen kunt betekenen. Zo geef je lezers een blik achter de schermen, daardoor gaan zij zich verbonden voelen met jouw organisatie.Â
Een belangrijk voordeel van een magazine vol kwaliteitsartikelen is dat je opvalt tussen de enorme hoeveelheid berichten en mails. Mensen houden van persoonlijke verhalen en een kijkje in de keuken. Met een personeelsblad houd je medewerkers geïnformeerd en betrokken. Op een mooie manier laat je ze weten wat er speelt en met wie je samenwerkt.
Artikel laten schrijven
Of je nu met een heel magazine aan de slag wilt of gewoon wat extra ondersteuning nodig hebt, ik help je graag om een pakkend artikel te schrijven. Ook voor interviews kun je bij mij terecht. Ben je ook op zoek naar een huisstijl, vormgeving of fotografie? Ik werk samen met partners die dat professioneel voor je regelen!
Dit is een goed moment om mij in te huren
- je hebt plannen voor een magazine of personeelsblad
- je hebt te weinig kennis of capaciteit in huis om artikelen te schrijven
- je hebt een magazine en wilt een professionaliseringsslag maken
- je wilt geschreven artikelen in eenduidige stijl laten herschrijven of redigeren
- je bestaande magazine is toe aan vernieuwing
Lijkt ’t je wat? Zo werk ik
‘De helden in zorg en onderwijs moeten terug!’
[dica_divi_carousel show_items_desktop="1" show_items_tablet="1" loop="on" arrow_nav="on" advanced_effect="1" arrow_nav_color="#E55400" dots_color="#CCC2AD" dots_active_color="#E55400" title_background="#FFFFFF" subtitle_background="RGBA(0,0,0,0)" arrow_position="top"...
‘Van mij krijgt iedereen het label Mens’
[dica_divi_carousel show_items_desktop="1" show_items_tablet="1" loop="on" arrow_nav="on" advanced_effect="1" arrow_nav_color="#E55400" dots_color="#CCC2AD" dots_active_color="#E55400" title_background="#FFFFFF" subtitle_background="RGBA(0,0,0,0)" arrow_position="top"...
Veel gestelde vragen
Hier vind je de antwoorden op de vragen die mij het vaakst gesteld worden. Heb je nog andere vragen? Bel me gewoon even of gebruik de koffieknop.
Is het niet gek om mijn teksten uit te besteden?
Nee hoor, echt niet. Veel bedrijven en organisaties geven schrijfwerk uit handen omdat ze het lastig vinden om zelf goed te schrijven over hun eigen bedrijf, diensten en mensen of er geen tijd voor hebben.
Is het niet moeilijk om jou te briefen over ons bedrijf?
Dat valt mee! Zeker als je vooraf onderstaande vragen beantwoordt:
- Kun je de exacte opdracht (kort) omschrijven?
- Om welk type tekst gaat het?
- Wat is het doel van de tekst?
- Wie is de doelgroep?
- Wat is de gewenste tone of voice?
- Wat wil je dat de lezer doet na het lezen van de tekst?
- Bij een SEO-tekst; Zijn er zoektermen of wil je een zoekwoordenonderzoek?
- Geldt er een maximaal aantal woorden?
- Zijn er bestaande teksten, stuur ze mij dan toe
- Wie is mijn vaste aanspreekpunt en hoe kan ik hem of haar bereiken?
Hoe werkt 't als ik alleen een korte tekst nodig heb?
Je verwacht het misschien niet, maar een kort tekstje kost mij meer tijd dan een lange. Voor een korte tekst schrijf ik namelijk eerst een lange tekst. Vervolgens schrap ik om in zo min mogelijk woorden de kernboodschap overeind te houden. Je begrijpt het, ook een kort tekstje vraagt voorbereiding. Ik maak altijd een persoonlijke afspraak voor een briefing, daarna kan ons contact prima telefonisch, online of via mail.
Volgens mij kost uitbesteden me meer tijd?
Hoe dan ook, een goede tekst schrijven kost tijd. Ook als je het zelf doet of door een medewerker laat doen. Natuurlijk wil je graag zo snel mogelijk je teksten hebben, dat willen al mijn opdrachtgevers. Daarom maak ik heldere afspraken met mijn klanten en plan iedere opdracht in. Zodra je akkoord hebt gegeven op mijn offerte mail ik je een planning inclusief deadline en termijnen voor het aanleveren van informatie en feedback. Het kan gebeuren dat de tekst na je feedback nog een paar keer heen en weer gaat. Dat is altijd in het belang van het eindresultaat. Houd in ieder geval rekening met een minimale doorlooptijd van zo’n drie weken.
Hoe weet ik of jouw tekst bij mijn bedrijf of organisatie past?
Kijk, dat is nu mijn vak! Allereerst bekijk ik je website en eventuele andere informatie over je bedrijf. Daarna stel ik je in een persoonlijk gesprek veel vragen. Dat geeft mij een goede indruk van je bedrijfsidentiteit en de sfeer. Verder spreken we natuurlijk vooraf je wensen goed door. De ‘tone of voice’ waarop jij met je klanten en relaties wil communiceren is daarbij een hele belangrijke. Die moet precies aansluiten op jouw identiteit.
Welke soorten tekst schrijf je?
Dat varieert, er is veel mogelijk. Ik schrijf zowel online als offline teksten. Momenteel schrijf ik veel interviewartikelen, website tekst en redigeer ik online magazines.Â
Wat is je tarief?
Iedere opdracht is anders en ik vind dat elke klant recht heeft op mijn volle aandacht. Daarom maak ik voor de meeste opdrachten een offerte op maat met een totaalprijs, gebaseerd op mijn uurtarief. Check ook even de pagina over mijn tarieven.
Maak indruk, verhoog je conversie
Ik werk nu aan
* Redactiewerk schoolgidsen voor De Onderwijsspecialisten
* Kinderspreekbeurt en webteksten voor Schisis Nederland
* Nieuwsbrieven voor SpelPlus (doorlopende opdracht)
Recent afgerond
* Interviews ondernemers en bedrijfsmentoren voor mkb-adviesbureau thexton armstrong
* Website Schol op Urk voor Alpha Producties webdesign
* Webtekst Powerall bedrijfssoftware voor Beaver Creek Technology
Ben jij bevlogen ondernemer?
Dan is tekst de belangrijkste aanjager van je omzet. Ik laat helder en overtuigend zien wat jij voor jouw doelgroep kunt betekenen. Met alle antwoorden waar jouw doelgroep op wacht. Dat werkt!
Ben je een zorgorganisatie?
Dan is vertrouwen van cliënten én mantelzorgers essentieel. Dat begint bij duidelijke, zorgvuldige communicatie. Heldere tekst met oog voor de gevoeligheden. Met mijn ervaring schrijf ik die als geen ander.