Webtekst laten schrijven
Het uitgangspunt is simpel. Je betaalt om je website in de lucht houden, dus moet die ook iets opleveren. En schrijven moet je toch, dan kun je het maar beter goed (laten) doen. Vergis je niet, webtekst is onderdeel van je imago! Een extra reden om er zorgvuldig aandacht aan te besteden.Â
Uiteindelijk gaat het erom dat mensen direct begrijpen wat je te bieden hebt, waarin jij je onderscheidt van de rest en wat hen dat oplevert. Daarom moet op jouw homepage helder en concreet staan wie je bent, wat je doet, waarom je dat doet en waarmee je jouw doelgroep helpt. Een goede webtekst betekent meer leads, meer klanten, meer aanvragen en uiteindelijk meer omzet.
Research en denkwerk
Jouw website moet namelijk vraaggericht zijn. Dat betekent gefocust op de behoefte, de vraag en het belang van jouw doelgroep. Om te weten te komen hoe dat precies zit stel ik je veel vragen. Jouw antwoorden zet ik om in aansprekende, leesbare en begrijpelijke tekst. Met effect! Ik verplaats mij in jouw doelgroep en kijk kritisch door hun ogen. Soms leidt dat tot verrassende inzichten bij mijn opdrachtgevers!
SEO teksten laten schrijven
SEO staat voor Search Engine Optimization; zoekmachineoptimalisatie. Daar wordt vaak ingewikkeld over gedaan, ik vind het vooral een kwestie van logisch nadenken. Met Keyword Tool analyseer ik met welke woorden en zinnen jouw doelgroep zoekt en in welke context ze dat doet. Dat vormt de basis voor de structuur van je website, de hoofdstukken en pagina’s.
Vindbaar zijn is één ding, boeien is minstens zo belangrijk! Anders haken websitebezoekers alsnog af. Daarom combineer ik SEO met heldere, krachtige en geloofwaardige tekst. Zo overtuig jij je doelgroep van je kwaliteit en professionaliteit en loop je geen klanten mis.
5 goede redenen om mij in te huren
- je nieuwe website kan nog niet online omdat de tekst ontbreekt
- je bestaande websitetekst is toe aan vernieuwing
- je wilt checken of je website nog voldoet
- je vindt dat je website beter vindbaar moet worden
- je hebt aanvullende tekst nodig voor nieuwe producten of diensten
Verleid bezoekers met lekker lopende teksten. Dat is namelijk wat een website moet doen. Meer weten? Bel me gewoon even, ik ben dol op goede koffie!
Veel gestelde vragen
Hier vind je de antwoorden op de vragen die mij het vaakst gesteld worden. Heb je nog andere vragen? Bel me gewoon even of gebruik de koffieknop.
Is het niet gek om mijn teksten uit te besteden?
Nee hoor, echt niet. Veel bedrijven en organisaties geven schrijfwerk uit handen omdat ze het lastig vinden om zelf goed te schrijven over hun eigen bedrijf, diensten en mensen of er geen tijd voor hebben.
Is het niet moeilijk om jou te briefen over ons bedrijf?
Dat valt mee! Zeker als je vooraf onderstaande vragen beantwoordt:
- Kun je de exacte opdracht (kort) omschrijven?
- Om welk type tekst gaat het?
- Wat is het doel van de tekst?
- Wie is de doelgroep?
- Wat is de gewenste tone of voice?
- Wat wil je dat de lezer doet na het lezen van de tekst?
- Bij een SEO-tekst; Zijn er zoektermen of wil je een zoekwoordenonderzoek?
- Geldt er een maximaal aantal woorden?
- Zijn er bestaande teksten, stuur ze mij dan toe
- Wie is mijn vaste aanspreekpunt en hoe kan ik hem of haar bereiken?
Hoe werkt 't als ik alleen een korte tekst nodig heb?
Je verwacht het misschien niet, maar een kort tekstje kost mij meer tijd dan een lange. Voor een korte tekst schrijf ik namelijk eerst een lange tekst. Vervolgens schrap ik om in zo min mogelijk woorden de kernboodschap overeind te houden. Je begrijpt het, ook een kort tekstje vraagt voorbereiding. Ik maak altijd een persoonlijke afspraak voor een briefing, daarna kan ons contact prima telefonisch, online of via mail.
Volgens mij kost uitbesteden me meer tijd?
Hoe dan ook, een goede tekst schrijven kost tijd. Ook als je het zelf doet of door een medewerker laat doen. Natuurlijk wil je graag zo snel mogelijk je teksten hebben, dat willen al mijn opdrachtgevers. Daarom maak ik heldere afspraken met mijn klanten en plan iedere opdracht in. Zodra je akkoord hebt gegeven op mijn offerte mail ik je een planning inclusief deadline en termijnen voor het aanleveren van informatie en feedback. Het kan gebeuren dat de tekst na je feedback nog een paar keer heen en weer gaat. Dat is altijd in het belang van het eindresultaat. Houd in ieder geval rekening met een minimale doorlooptijd van zo’n drie weken.
Hoe weet ik of jouw tekst bij mijn bedrijf of organisatie past?
Kijk, dat is nu mijn vak! Allereerst bekijk ik je website en eventuele andere informatie over je bedrijf. Daarna stel ik je in een persoonlijk gesprek veel vragen. Dat geeft mij een goede indruk van je bedrijfsidentiteit en de sfeer. Verder spreken we natuurlijk vooraf je wensen goed door. De ‘tone of voice’ waarop jij met je klanten en relaties wil communiceren is daarbij een hele belangrijke. Die moet precies aansluiten op jouw identiteit.
Welke soorten tekst schrijf je?
Dat varieert, er is veel mogelijk. Ik schrijf zowel online als offline teksten. Momenteel schrijf ik veel interviewartikelen, website tekst en redigeer ik online magazines.Â
Wat is je tarief?
Iedere opdracht is anders en ik vind dat elke klant recht heeft op mijn volle aandacht. Daarom maak ik voor de meeste opdrachten een offerte op maat met een totaalprijs, gebaseerd op mijn uurtarief. Check ook even de pagina over mijn tarieven.
Imagoprobleem
Kortgeleden had ik een ‘1-op-1’ met twee kundige heren uit mijn zakelijke netwerk die ik allebei hoog heb zitten. Behalve leuk en gezellig...
Maak indruk, verhoog je conversie
Ik werk nu aan
* Redactiewerk schoolgidsen voor De Onderwijsspecialisten
* Kinderspreekbeurt en webteksten voor Schisis Nederland
* Nieuwsbrieven voor SpelPlus (doorlopende opdracht)
Recent afgerond
* Interviews ondernemers en bedrijfsmentoren voor mkb-adviesbureau thexton armstrong
* Website Schol op Urk voor Alpha Producties webdesign
* Webtekst Powerall bedrijfssoftware voor Beaver Creek Technology
Ben jij bevlogen ondernemer?
Dan is tekst de belangrijkste aanjager van je omzet. Ik laat helder en overtuigend zien wat jij voor jouw doelgroep kunt betekenen. Met alle antwoorden waar jouw doelgroep op wacht. Dat werkt!
Ben je een zorgorganisatie?
Dan is vertrouwen van cliënten én mantelzorgers essentieel. Dat begint bij duidelijke, zorgvuldige communicatie. Heldere tekst met oog voor de gevoeligheden. Met mijn ervaring schrijf ik die als geen ander.