Websiteteksten laten schrijven
Het uitgangspunt is simpel. Je betaalt om je website in de lucht houden, dus moet hij ook iets opleveren. En schrijven moet je toch, dan kun je het maar beter goed (laten) doen. Vergis je niet, websitetekst is onderdeel van je imago. Een extra reden om er zorgvuldig aandacht aan te besteden.Â
Slechte tekst kost je geld. Een gemiste kans. Bovendien is kiezen voor goede websitetekst niet zo moeilijk omdat je die investering terugverdient; meer leads, meer klanten, meer aanvragen en uiteindelijk meer omzet.
Enkele jaren geleden ontmoette ik een nieuwe klant die graag nieuwe tekst voor zijn website wilde. Hij liet me zijn bestaande teksten zien en ik zag het direct. Niet aansprekend, niet concreet en heel algemeen. Ze pasten niet bij zijn bedrijf. Hij had ze laten schrijven. Oef.. dacht ik, heb je hiervoor betaald?
Research en denkwerk is noodzaak
Een goede websitetekst staat er niet zomaar. Daar gaat heel wat research en denkwerk aan vooraf. Voorop staat dat je website vraaggericht moet zijn. Dat betekent gefocust op de behoefte, de vraag en het belang van jouw doelgroep. Om te weten te komen hoe dat precies zit stel ik je veel vragen.
Kritische blik vanuit je doelgroep
Uiteindelijk gaat het erom erom dat mensen direct begrijpen wat je te bieden hebt, waarin jij je onderscheidt van de rest en wat hen dat oplevert. Al die informatie zet ik om in aansprekende, leesbare en begrijpelijke tekst. En ik maak de drempel om contact op te nemen zo laag mogelijk. Daarvoor verplaats ik mij in je doelgroep en kijk kritisch door hun ogen. Soms leidt dat tot verrassende inzichten bij mijn opdrachtgevers!
SEO teksten laten schrijven
SEO staat voor Search Engine Optimization; zoekmachineoptimalisatie. Het valt mij op dat daar vaak ingewikkeld over wordt gedaan, terwijl het vooral een kwestie is van logisch nadenken. Met Keyword Tool analyseer ik met welke woorden en zinnen jouw doelgroep zoekt en in welke context ze dat doet. Dat vormt de basis voor de structuur van je website, de hoofdstukken en pagina’s.
Zo loop je geen klanten mis
Natuurlijk is vindbaar zijn relevant, maar boeien is minstens zo belangrijk! Want het zou toch jammer zijn als potentiële klanten je website wel vinden, maar alsnog afhaken. Daarom combineer ik SEO met heldere, krachtige en geloofwaardige tekst. Zo overtuig jij je doelgroep van je kwaliteit en professionaliteit en loop je geen klanten mis.
Wat is een goed moment om mij in te huren
- je nieuwe website kan nog niet online omdat de tekst ontbreekt
- je bestaande websitetekst is toe aan vernieuwing
- je wilt checken of je website nog voldoet
- je vindt dat je website beter vindbaar moet worden
- je hebt aanvullende tekst nodig voor nieuwe producten of diensten
Verleid bezoekers met lekker lopende teksten. Dat is namelijk wat een website moet doen.
Bel me voor meer informatie, dan bekijken we samen wat ik voor je kan betekenen.
Zij gingen je voor
Dick Rochat – ervaren leiderschapscoach
Roozeboom campers
Q4 Profiles – effectieve communicatie door zelfkennis
Kinket brandpreventie
HN Cuisine – culinaire kookstudio, catering en homecooking
Veel gestelde vragen
Hier vind je de antwoorden op de vragen die mij het vaakst gesteld worden. Heb je nog andere vragen? Bel me gewoon even of gebruik de koffieknop.
Is het niet gek om mijn teksten uit te besteden?
Nee hoor, echt niet. Veel bedrijven en organisaties geven schrijfwerk uit handen omdat ze het lastig vinden om zelf goed te schrijven over hun eigen bedrijf, diensten en mensen of er geen tijd voor hebben.
Is het niet moeilijk om jou te briefen over ons bedrijf?
Dat valt mee! Zeker als je vooraf onderstaande vragen beantwoordt:
- Kun je de exacte opdracht (kort) omschrijven?
- Om welk type tekst gaat het?
- Wat is het doel van de tekst?
- Wie is de doelgroep?
- Wat is de gewenste tone of voice?
- Wat wil je dat de lezer doet na het lezen van de tekst?
- Bij een SEO-tekst; Zijn er zoektermen of wil je een zoekwoordenonderzoek?
- Geldt er een maximaal aantal woorden?
- Zijn er bestaande teksten, stuur ze mij dan toe
- Wie is mijn vaste aanspreekpunt en hoe kan ik hem of haar bereiken?
Hoe werkt 't als ik alleen een korte tekst nodig heb?
Je verwacht het misschien niet, maar een kort tekstje kost mij meer tijd dan een lange. Voor een korte tekst schrijf ik namelijk eerst een lange tekst. Vervolgens schrap ik om in zo min mogelijk woorden de kernboodschap overeind te houden. Je begrijpt het, ook een kort tekstje vraagt voorbereiding. Ik maak altijd een persoonlijke afspraak voor een briefing, daarna kan ons contact prima telefonisch, online of via mail.
Volgens mij kost uitbesteden me meer tijd?
Hoe dan ook, een goede tekst schrijven kost tijd. Ook als je het zelf doet of door een medewerker laat doen. Natuurlijk wil je graag zo snel mogelijk je teksten hebben, dat willen al mijn opdrachtgevers. Daarom maak ik heldere afspraken met mijn klanten en plan iedere opdracht in. Zodra je akkoord hebt gegeven op mijn offerte mail ik je een planning inclusief deadline en termijnen voor het aanleveren van informatie en feedback. Het kan gebeuren dat de tekst na je feedback nog een paar keer heen en weer gaat. Dat is altijd in het belang van het eindresultaat. Houd in ieder geval rekening met een minimale doorlooptijd van zo’n drie weken.
Hoe weet ik of jouw tekst bij mijn bedrijf of organisatie past?
Kijk, dat is nu mijn vak! Allereerst bekijk ik je website en eventuele andere informatie over je bedrijf. Daarna stel ik je in een persoonlijk gesprek veel vragen. Dat geeft mij een goede indruk van je bedrijfsidentiteit en de sfeer. Verder spreken we natuurlijk vooraf je wensen goed door. De ‘tone of voice’ waarop jij met je klanten en relaties wil communiceren is daarbij een hele belangrijke. Die moet precies aansluiten op jouw identiteit.
Welke soorten tekst schrijf je?
Dat varieert, er is veel mogelijk. Ik schrijf zowel online als offline teksten. Momenteel schrijf ik veel interviewartikelen, website tekst en redigeer ik online magazines.Â
Wat is je tarief?
Iedere opdracht is anders en ik vind dat elke klant recht heeft op mijn volle aandacht. Daarom maak ik voor de meeste opdrachten een offerte op maat met een totaalprijs, gebaseerd op mijn uurtarief. Check ook even de pagina over mijn tarieven.
Gewonemensentaal
Ooit een samenlevingscontract getekend, een testament of een hypotheek? Hoppekee daar is ‘ie, de notaris. Bij uitstek een vak waarbij...
Op dit moment werk ik aan
* Beschrijving zorgconcept en interactie met wijkbewoners in bouwplan
Van der Steeg Ontwikkelen & Bouwen
* Blogs en interviews - thexton armstrong
* Vereenvoudigen wetenschappelijke Kwaliteitsstandaard 'Psychosociale zorg in de kinderrevalidatie'Â Â
CP Nederland
* Interview met Bas Schepers - Heldenbureau
Recent afgerond
* Editie 1-2022 online kwartaalmagazine InterCom - InterGarant Groep
* Redigeren/uniformeren wetenschappelijke Kwaliteitsstandaard 'Psychosociale zorg in de kinderrevalidatie' - CP Nederland
* Project van 9 thema's over leven met CP (cerebrale parese) - CP Nederland