Imagoprobleem
Kortgeleden had ik een ā1-op-1ā met twee kundige heren uit mijn zakelijke netwerk die ik allebei hoog heb zitten. Behalve leuk en gezellig was dat ook heel waardevol. Soms zijn zulke gesprekken confronterend, maar dan altijd met de intentie om mij verder te helpen. Wat mij betreft is die kritische blik van buitenaf zeer welkom. Ik heb er echt iets aan.
Prioriteiten stellen
Beide heren kennen mij al langere tijd en weten voor wie ik schrijf. Ze confronteerden mij ermee dat de beeldvorming over mijn bedrijf niet meer helemaal klopt. De oorzaak daarvan had ik snel gevonden. Het afgelopen halfjaar was voor mij zowel zakelijk als privƩ behoorlijk hectisch. Niet zozeer ernstig, maar alles vroeg enorm veel tijd en energie. En omdat ik vind dat mijn klanten daar geen last van moeten hebben moest ik prioriteiten stellen. Ik kan tenslotte niet toveren. Dat betekende onder andere dat ik mijn posts op LinkedIn op non-actief zette. Ik kwam er eenvoudigweg niet aan toe.
Imagoprobleem
Rampzalig? Nee dat denk ik niet, maar onbedoeld ontstond er wel een scheef beeld. In diezelfde periode publiceerden Het Heldenbureau en Handicap NL (zoals netjes afgesproken) namelijk oude blogs van mij over intensieve zorg. En zo is zomaar de indruk ontstaan dat ik allƩƩn voor en over de zorg schrijf terwijl bevlogen ondernemers ook een belangrijke doelgroep zijn voor mij. Ik heb dus een imagoprobleem ontwikkeld.
‘Practice what you preach’
Eigenlijk moet ik wel om mezelf lachen want dit is er natuurlijk eentje in de categorie āpractice what you preachā. Wie roept er nu steeds dat het belangrijk is dat potentiĆ«le klanten begrijpen waarom ze bij jou moeten zijn? Juist! Oftewel soms is het een goed idee om te doen wat je zelf verkondigt* (bron tekst en foto: Omdenken)
Het goede nieuws
De eerste opdrachten voor september staan alweer gepland. En die zijn van ondernemers! Werken met gedreven mensen die plezier hebben in hun vak geeft mij zoveel energie. Ik onderzoek wie ze zijn en wat hun drijfveren zijn om te ondernemen. Maar ook wat zij voor klanten kunnen betekenen en waar ze voldoening uit halen. Dat schrijf ik dan zo op dat het potentiƫle klanten over de streep trekt. Ik kijk ernaar uit om daarmee aan de slag te gaan.
En intussen schrijf ik in de aanloop naar mijn vakantie in augustus ook een voorraad blogs en LinkedIn-posts. Daarmee poets ik straks mijn imago weer op š
Fijne zomer allemaal!
0 reacties