Bedrijfsmagazine of personeelsblad
Een magazine of personeelsblad vol kwaliteitsartikelen heeft een belangrijk voordeel:
je valt op tussen de enorme hoeveelheid berichten en mails die mensen ontvangen.
De meest effectieve insteek voor een bedrijfsmagazine is dat je laat zien wat jij met je producten of diensten voor mensen kunt betekenen. Daarmee geef je de lezers een blik achter de schermen van je bedrijf. Dat zorgt ervoor dat mensen zich verbonden gaan voelen.
Geïnformeerd en betrokken
Met een personeelsblad houd je medewerkers geïnformeerd en betrokken. Je laat ze weten wat er speelt en met wie je als bedrijf of organisatie samenwerkt. Zorg dat je informatie betrouwbaar en realistisch is. Cijfers en doelstellingen mogen onderdeel zijn van je magazine, maar maak het vooral persoonlijk! Mensen houden van persoonlijke verhalen en een kijkje in de keuken.
Artikel laten schrijven
Of je nu met een heel magazine aan de slag wilt of gewoon wat extra ondersteuning nodig hebt, ik help je graag om een pakkend artikel te schrijven. Nadat we samen bepaald hebben wat het thema is en waar het artikel over moet gaan doe ik research en verdiep me helemaal in het onderwerp.
Interviewartikel
Een interview is natuurlijk ook mogelijk. Voor professionele huisstijl, vormgeving en fotografie werk ik graag samen met mijn professionele TINCUP partners Val op tussen de overvloed aan berichten en bereik meer!
Wat is een goed moment om mij in te huren
* je hebt plannen voor een magazine of personeelsblad
* je hebt te weinig kennis of capaciteit in huis om artikelen te schrijven
* je hebt een magazine en wilt een professionaliseringsslag maken
* je wilt geschreven artikelen in eenduidige stijl laten herschrijven of redigeren
* je bestaande magazine is toe aan vernieuwing
Deze klant ging je voor
‘De helden in zorg en onderwijs moeten terug!’
[dica_divi_carousel show_items_desktop="1" show_items_tablet="1" loop="on" arrow_nav="on" advanced_effect="1" arrow_nav_color="#E55400" dots_color="#CCC2AD" dots_active_color="#E55400" title_background="#FFFFFF" subtitle_background="RGBA(0,0,0,0)" arrow_position="top"...
‘Van mij krijgt iedereen het label Mens’
[dica_divi_carousel show_items_desktop="1" show_items_tablet="1" loop="on" arrow_nav="on" advanced_effect="1" arrow_nav_color="#E55400" dots_color="#CCC2AD" dots_active_color="#E55400" title_background="#FFFFFF" subtitle_background="RGBA(0,0,0,0)" arrow_position="top"...
Veel gestelde vragen
Hier vind je de antwoorden op de vragen die mij het vaakst gesteld worden. Heb je nog andere vragen? Bel me gewoon even of gebruik de koffieknop.
Is het niet gek om mijn teksten uit te besteden?
Nee hoor, echt niet. Veel bedrijven en organisaties geven schrijfwerk uit handen omdat ze het lastig vinden om zelf goed te schrijven over hun eigen bedrijf, diensten en mensen of er geen tijd voor hebben.
Is het niet moeilijk om jou te briefen over ons bedrijf?
Dat valt mee! Zeker als je vooraf onderstaande vragen beantwoordt:
- Kun je de exacte opdracht (kort) omschrijven?
- Om welk type tekst gaat het?
- Wat is het doel van de tekst?
- Wie is de doelgroep?
- Wat is de gewenste tone of voice?
- Wat wil je dat de lezer doet na het lezen van de tekst?
- Bij een SEO-tekst; Zijn er zoektermen of wil je een zoekwoordenonderzoek?
- Geldt er een maximaal aantal woorden?
- Zijn er bestaande teksten, stuur ze mij dan toe
- Wie is mijn vaste aanspreekpunt en hoe kan ik hem of haar bereiken?
Hoe werkt 't als ik alleen een korte tekst nodig heb?
Je verwacht het misschien niet, maar een kort tekstje kost mij meer tijd dan een lange. Voor een korte tekst schrijf ik namelijk eerst een lange tekst. Vervolgens schrap ik om in zo min mogelijk woorden de kernboodschap overeind te houden. Je begrijpt het, ook een kort tekstje vraagt voorbereiding. Ik maak altijd een persoonlijke afspraak voor een briefing, daarna kan ons contact prima telefonisch, online of via mail.
Volgens mij kost uitbesteden me meer tijd?
Hoe dan ook, een goede tekst schrijven kost tijd. Ook als je het zelf doet of door een medewerker laat doen. Natuurlijk wil je graag zo snel mogelijk je teksten hebben, dat willen al mijn opdrachtgevers. Daarom maak ik heldere afspraken met mijn klanten en plan iedere opdracht in. Zodra je akkoord hebt gegeven op mijn offerte mail ik je een planning inclusief deadline en termijnen voor het aanleveren van informatie en feedback. Het kan gebeuren dat de tekst na je feedback nog een paar keer heen en weer gaat. Dat is altijd in het belang van het eindresultaat. Houd in ieder geval rekening met een minimale doorlooptijd van zo’n drie weken.
Hoe weet ik of jouw tekst bij mijn bedrijf of organisatie past?
Kijk, dat is nu mijn vak! Allereerst bekijk ik je website en eventuele andere informatie over je bedrijf. Daarna stel ik je in een persoonlijk gesprek veel vragen. Dat geeft mij een goede indruk van je bedrijfsidentiteit en de sfeer. Verder spreken we natuurlijk vooraf je wensen goed door. De ‘tone of voice’ waarop jij met je klanten en relaties wil communiceren is daarbij een hele belangrijke. Die moet precies aansluiten op jouw identiteit.
Welke soorten tekst schrijf je?
Dat varieert, er is veel mogelijk. Ik schrijf zowel online als offline teksten. Momenteel schrijf ik veel interviewartikelen, website tekst en redigeer ik online magazines.Â
Wat is je tarief?
Iedere opdracht is anders en ik vind dat elke klant recht heeft op mijn volle aandacht. Daarom maak ik voor de meeste opdrachten een offerte op maat met een totaalprijs, gebaseerd op mijn uurtarief. Check ook even de pagina over mijn tarieven.
Op dit moment werk ik aan
* Interviews met ondernemers en bedrijfsmentoren (doorlopende opdracht)
mkb-adviesbureau thexton armstrong
* Interviews over complexe zorg (doorlopende opdracht)
Pilot 5, bondgenoot van naasten
Recent afgerond
* Interview met Bas Schepers
Het Heldenbureau
* Redigeren werkboek
2toGrow organisatiecoaching
* Beschrijving bouwplan zorgconcept + interactie met wijkbewoners
Van der Steeg Ontwikkelen & Bouwen